PREPARATIUS

|
I
Deixaré, Marta, que aquest rampell de fer un nou blog passi de ser això, un rampell, per veure si qualla en alguna idea que, vibrant, li doni forma.

Els ingredients, la consistència, podrien ser els següents: cites de Kandinsky; les pintures d'ell, que segons ell mateix tenen una íntima relació amb la música, essent, l'esmentada intimitat, les emocions humanes.

Una cita, un quadre, un so i algunes paraules que ferien (aquesta seria la intenció) de lligam tot teclejant sobre un morter fet de lletres: això seria aquest blog.

És paraula, aquesta de "morter", que gaudeix de la gràcia de l'ambigüitat, de l'ambivalència i també hi ressona la terrible contrarietat, doncs tant hi pots fer, en els seus referents, un bon all i oli com certs preparatius per a un foc d'artificis; i tanmateix hi ressonen, en aquest mot, focs de caire destructiu. A aquests focs, el simbolisme de la paraula, i altres vehicles expressius, els mantindran al marge.

Morter de Vidre (que també pot ser un instrument de percussió), sona prou bé com a títol del blog.

S'agraeixen, a companyes i companys de blog, visitants i comentaristes, els ànims, voluntaris o involuntaris, donats.

II
Les cites que aniran apareixen en aquest blog seran extretes del text que és considerat, en general, com el més important de Vasili Kandinsky. El llibre de què disposo és el següent: "Kandinsky. De lo espiritual en el arte". Editorial Paidós. Col·lecció: Pidós Estética. Les cites seran traduïdes, amb poc o més encert, al català. La música sonarà, a vegades acompanyada de les imatges de qui toqui; altres sense: el so sonarà pur i prou. Sempre una pintura de Vasili. I modèstia a part, intentaré, per lligar tot a això, fer anar la mà de morter d'alguna paraula "pròpia".

Que aquest all i oli es talli és cosa, que com passa en altres coses de la vida, pot passar. Que arribi a quedar ben lligat, es cosa que també, com altres salses de la vida, pot ocórrer.